CONSULTing team

(In Swedish) Vårt team av konsulter har kompetens och erfarenhet av strategiskt ledarskap från roller i större företag, ofta internationella. Deras många och olika kompetensområden ger möjlighet till en nästan oändlig kombination av lösningar för utveckling av både individer och organisationer, se ett urval av våra konsulter här nedan. Genom oss kan ni få tillgång till deras tjänster, individuella eller i skräddarsydda team. Kontakta oss gärna med era utmaningar, så föreslår vi en väg framåt som passar era behov.

ett urval ur teamet

Urban Björn

Föreläsare inom Jämställdhet, Mångfald och Inkludering. Grundare och ägare av Business As Equals AB.

BAKGRUND OCH EXPERTIS

Civilekonom. Tidigare en lång karriär i finanssektorn, som chef och ledare (SVP) inom Corporate Banking och Investment Banking. Lämnade affärssidan och blev HR-chef 2013. Har därefter successivt ägnat sig alltmer åt att arbeta specifikt med Inkluderande ledarskap och den stora, oftast outnyttjade, affärsnyttan detta innebär. Lämnade Swedbank feb 2020, där han senast var Head of Diversity & Inclusion. Nu hjälper han ledningsgrupper och chefer i andra företag och organisationer med att i praktiken öka sin tillväxt och intjäning med ett fokuserat arbete inom Jämställdhet, Mångfald och Inkludering.


Han har tränat +1,0000 chefer och ledare i Swedbank samt över 50 ledningsgrupper i den koncernen, i Sverige och utomlands (2018). Ansvarade och drev (2014-2019) ett av Sveriges mest framgångsrika integrationsprojekt ”Äntligen Jobb”. Har arbetat med ledningsgrupper i företag som Holmen, F5 Networks och Baltic-gruppen m fl.

Caroline Frumerie

Executive Transformation Consultant

Grundare av Modentum

BAKGRUND OCH EXPERTIS

HR: nio år som HR direktör på KONE Skandinavien, SATS och Green Gargo. Stort fokus på strategisk HR och förändringsledning.

Affärsutveckling: 14 år från konsultsidan (BCG och Cell Network), global marknadsavdelning (KONE) och från att ha varit del av företagsledningar.

Ledarskap: har lett och utvecklat grupper av olika storlekar och tvärs geografier. Gått på ledarskapsprogram på IMD.

Internationellt: Jobbat och studerat i flera länder. Pratar engelska, franska och tyska.

Övrigt: Gillar utomhusaktiviteter och att tänka och jobba.


Carolines uppdrag täcker främst Change management, Organisational design, Performance management, Sustainable employees

Pågående: Change Officer på Food Folk (McDonald’s i Norden). Tidigare: Sounding Board till Global HR Director

Kan leverera uppdrag som traditionella konsultuppdrag, sounding board, workshops och interimsuppdrag.

Karin Zingmark

Författare, Strategisk Rådgivare & Keynote Speaker på Zingmark Consulting

BAKGRUND OCH EXPERTIS

Under sina år som marknadschef på Microsoft i Sverige införde Karin Zingmark, tillsammans med ett fantastiskt team på avdelningen, ett nytt sätt att jobba med kommunikation anpassat efter den digitala kundresan. Fokus låg på att nå kommersiella mål i form av nya affärer och intäkter samtidigt som det förändrade bilden av Microsoft i Sverige.


I sin roll som kommunikationschef på Viasat såg hon till att företaget tog till vara på möjligheterna med digitala och sociala medier för analys, relationsbyggande, affärsutveckling, kundtjänst, krishantering med mera.


Karin har stor erfarenhet av att utveckla kommunikationstrategier nära kopplat till affärsplaner, bred erfarenhet från krishantering, mediaträningar och att bygga talespersoner.


Åsa Lundquist Coey

Doctor in Management & Complexity Ph.D, Global key note speaker, Leadership consultant

CEO & Founder of Centre for Outstanding Leadership

BAKGRUND OCH EXPERTIS

Sveriges första Doktor (Ph.D) i Management & Complexity med en M.Sc i Organisation & Leadership och en bakgrund som jurist, pedagog och coach. Hon föreläser även på Stockholm School of Economics (Handelshögskolan), Executive Education där hon tillhör fakulteten. Åsa har varit bosatt och arbetat i olika länder, Jamaica, Nya Zeeland och England.


Att trycka för mycket på visioner, styrdokument, strategier och mål kan orsaka oro och ängslan. Verkligheten handlar mer om vad man gör tillsammans på dagarna, hur man litar på varandra och använder sin makt. Hur man kommunicerar och kan använda sitt omdöme och hur det tränas tillsammans. Insikt om att våra olikheter orsakar spänning och hur vi ”bär” den gemensamt mot uppdraget gör att vi kan sänka axlarna, hålla varandra friska och komma framåt.


Komplexitet är ett tvärvetenskapligt område som innefattar psykologi, sociologi, socialpsykologi, filosofi, antropologi, etnologi, gruppdynamik och managementstudier bland annat. Syftet är att på ett pragmatiskt sätt belysa och förstå makt, tillit, förtroende, kommunikation och konfliktens oundviklighet.


Områden omfattar bland annat:

Rethinking Leadership – myten om ledaren som hjälte, organisationen samskapas, Leda, chefa och coacha i ökande komplexitet, Samspel & rävspel – ideal och verklighet på jobbet, Hållbart arbetsliv - komplext, pragmatiskt & tillitsfullt, Myten om balans i livet (makt och dess möjligheter)


Helena Brynolfsson

MBA in Supply Management, Keynote Speaker, Supply Management Consultant and Founder of ProSourcia

BAKGRUND OCH EXPERTIS

Helena har mer än 30 års erfarenhet av att bygga upp moderna proaktiva inköpsfunktioner i tuffa miljöer. Både som Koncerninköpschef (t ex Lantmännen, PostNord och Pharmacia) och som konsult. Helena är bra på förändringsarbete, turnarounds och att utveckla strategier som levereras

och implementeras i tid med utmärkt besparings- och effektivitetsresultat. Hon är snabb på att bygga upp nätverk/relationer och få personalen med sig via en stil som är professionell, drivande och strukturerad, men på samma gång full av energi och glädje. Helena har studerat på tre universitet i tre olika länder och har bland annat en MBA i Supply Management från University of Bath. Hon anlitas ofta som föredragshållare, utbildar regelbundet studenter och har podden ”På tal

om inköp”.


Helena anlitar du när du vill uppnå ett bättre inköpsresultat och höja kvalitetsnivån på inköpsarbetet. Det gäller oavsett vilken nivå din organisation ligger på inköpsmässigt och oavsett om du har ett litet behov eller ett stort projekt du behöver hjälp med. Helena kan bistå i allt från att städa upp och få ordning på inköpskostnader, leverantörer och avtal till att leverera spendanalyser, föreläsningar och avancerade kategoristyrning. Helenas långa operativa erfarenhet säkerställer leverans av lösningar som fungerar i praktiken med utmärkt resultat (läs ökad lönsamhet, högre kvalitet och lägre riskexponering). Din organisations inköpsarbete kommer tas till nästa nivå genom innovativa inköpsstrategier, processer, verktyg och en högre inköpskompetens. Då inköpskostnaderna står för 40-75% av en organisations omsättning och då minst 2-6% i kostnadsreduktion ska uppnås årligen, så är inköp ett solklart prioriteringsområde.